Muffiny pełnoziarniste z owocami

Zrobiliśmy dzisiaj prawie 30km na rowerze, wróciliśmy do domu i mieliśmy 30 min do wyjścia na piknik i kajaki ze znajomymi. Napisałam, że będziemy mieć 15-minutowy poślizg bo chcę coś upiec, ale nie powiedziałam im, że w momencie wysyłania wiadomości nie wiedziałam jeszcze co ;) Ograniczał mnie czas i dostępne składniki. 

Jeszcze do niedawna (zanim poeksperymentowałm z tartą a'la sernik ), najczęściej rozdawanym przeze mnie przepisem był ten na szybkie ciasto z owocami. Jego popularność wynikała właśnie między innymi z faktu szybkiego przygotowania. Oryginalna wersja zawiera jednak składniki któych unikam, więc konieczne było poeksperymentowanie z dużo lżejszą i zdrowszą wesją! I wiecie co? Miałam resztę oleju kokosowego, ostatnie 4 jajka i resztkę ksylitolu więc kolejny raz wrzuciłam do Thermomixa to, co miałam .. i znowu się udało!


SKŁADNIKI
125g oleju kokosowego 

125 g mleka kokosowego (z kartonu)
4 jajka
110g ksylitolu (ok pół szklanki, ale można wsypać całą - jak się ma ;) lub jak się woli słodszą wersję
2 szklanki mąki pełnoziarnistej 

1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1 łyżeczka sody (następnym razem spróbuję więcej, aby osiągnąć tak lubiany przeze mnie efekt "popękania" muffin)
Truskawki i jagody 


WYKONANIE (Thermomix):
1. Olej kokosowy rozpuściłam w Thermomixie 1 min/100stC/obr. 2
2. Dodałam resztę składników (jajka na końcu), poza owocami i wszystko wymieszałam 30sek/obr 5
3. Gotową masę wylałam do foremek od muffinek (po 1 łyżce) i na wierzchu ułożyłam owoce, delikatniei wpychając je do środka.
4. Piekłam 20 min w temp. 180stC

WYKONANIE (Metoa tradycyjna): 
1. Olej kokosowy rozpuścić. 
2. Jajko zmiksować z mlekiem, dodać mąkę z ksylitolem, proszkiem i sodą, dobrze wymieszać. Dolać rozpuszczony olej i dobrze wymieszć. 
3. Gotową masę wylałać do foremek od muffinek (po 1 łyżce) i na wierzchu ułożyć owoce, delikatnie wpychając je do środka.
4. Piec 20 min w temp. 180stC

Delikatne, wilgotne, lekkie, super! Z powyższej porcji wyszło mi 18 sztuk. 

Smacznego :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz