Arachidowe słodko-słone kulki mocy

Nie zawsze mam zachcianki na słodkie smaki i od kilku dni chodzi za mną ochota na coś słonego. Mam też wrażenie, że już dawno przekroczyłam moją życiową normę nerkowców, więc dopadłam wczoraj paczkę orzeszków ziemnych, prażonych i solonych, a co! 
I powstały dziś takie małe cudeńka, słodko-słone kulki mocy. I cieszę się jak dziecko, bo takich w mojej kolekcji jeszcze nie było :)





SKŁADNIKI:
100g prażonych i solonych orzeszków ziemnych
100 g daktyli 

WYKONANIE (Thermomix):
1. Wrzuciłam wszystko do miski miksującej, ustawiłam na 15 sek , obr. 7. 
Zależało mi na drobinkach orzeszków, ale jak ktoś woli gładszą wersję to można przedłużyć czas nawet do 30 sek .
2. Ulepiłam 10 kuleczek, każda po +/- 20g. 


Pokusiłam się też (w końcu ;)) o policzenie wartości odżywczych:

1 kulka (20g): 
Kcal: 93
Tłuszcz: 5,5g 
Węglowodany: 7,2g 
Białko: 2,9g 
Błonnik: 0,65g 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz